11 Mart 2015 Çarşamba

Arıcılık yaşam kaynağı

Bu gün yayına başlıyorum.
İnşallah başarılı olurum.

3 kovan oğul aldım geçen yıl mayısta.
Sonra güvendik bizim ustaya eylülde geldim arıların yanına.
Olanlar oldu.
3 kovanla şubatı buldum.
Aynen geçen yılki mevcutla.
Bu arada kursta öğrenemediklerimi bloglar ve arıcılık sitelerinden öğrenmeye çalıştım.
Zayıf arı diye kuvvetlinin üstüne kovan verdim ancak zaten anayı görememiştim.Ana ölmüş.
Elde kaldı 2 kovan




10 adet strafor kovan yazdan sipariş verip Şubat ayında satın aldım.
Kovanları demonte olarak taşıdım.
Malum kargo masrafları..



Kovanların monte edilmiş ve boyanmış halleri






Ana arı siparişleri verildi.

Çıta gerekli.
Bi dünya tahta aldık. Fazla geldi.
200 tl tahta bedeli.
Bu arada 200 çıta tahtası kesimine 75 tl. ödenecek.
Bu maliyetler fazla gelince bir daire testere ısmarlandı kargoda şu an.Hacı yolu bekler gibi bekliyorum.


Aldığımız kovanlar TSE standardında.
Standart kovan ve çıtalar olsun diye plastik çıta yanakları aldım.
20 kadar çıta montajı yapıldı.Telleri bağlandı.
O da ne....10 tane çıta kovana az  geldi.




Açtım telefonu çıta aldığım firma yetkilisine. ''Bu yanaklar dar geliyor dedim.'' ''Abi bi dünya değişiklik yaptırdılar arıcılar standardı bu dediler bizde böyle yaptık'' dedi. Yapacak bir şey yok. Boşluğa strafor keseceğim artık.
Ne standartmış ama. TSE standardı 37 mm. Bu kadar emek verilmiş piyasaya çıkarılmış, artık danışmanı kimse yanaklar 35 mm.2 mm. daha dar. Tabiki kovanı doldurmayacak.


Bu günlük bu kadar.

Bakalım daha neler göreceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder